مسکن ملی

ثبت نام مسکن ملی

چگونه در مسکن ملی ثبت نام کنیم؟

ثبت نام مسکن ملی از فردا کلید می‌خورد و شروط ثبت نام آن برای متقاضیان در سایت اینترنتی که وزرات راه و شهرسازی اعلام کرده، عنوان شده است؛ متقاضیان برای ثبت نام در این طرح به چه شرایطی نیاز دارند؟

 از  سه‌شنبه، ۲۱ آبان ماه متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام طرح مسکن ملی اقدام کنند. این طرح شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن است که در مرحله اولیه آن قرار است برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد در ۱۰ شهر ثبت نام انجام شود.

در سایت اینترنتی به نشانی https://tem.mrud.ir که قرار است ثبت نام در آن انجام شود هشت شرط برای متقاضیان این مسکن‌ها اعلام شده است.

در اولین شرط این ثبت نام ذکر شده که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

طرح ثبت نام مسکن ملی

متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و برای زنان سرپرست شرط ۳۵ سال لازم است، همچنین باید پنج سال اخیر را در شهر مورد ثبت نام، سکونت داشته باشد.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط تسهیلات نیز از دیگر شروط است.

ابهامات در خصوص نحوه اجرای آن و مقایسه آن با طرح مسکن مهر به نحوی است که محمدمهدی افتخاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره این طرح به مای کنترل گفت: اگر قرار باشد در این طرح زمین بدون زیرساخت و امکانات باشد، همان مسیر مسکن مهر را می‌رود و همان خطاهایی که در گذشته بوده تکرار می‌شود.

این طرح همچنین با واکنش مردم در فضای مجازی مواجه شد. برخی از مخاطبان مای کنترل نیز نسبت به جزئیات آن ابراز نگرانی کرده‌اند. یکی از کاربران در این خصوص نوشت: «دولت کسری بودجه داره میخواد پس انداز مردم بدبخت رو فعلا جمع بکنه حقوق کارمنداشو بده تااااااا بخواد خونه به مردم بده هم ۱۰ سال دیگه طولش بده»

کاربر دیگری در واکنش به تسهیلات آن نوشت: «واقعا خسته نباشید وام با سود ۱۸درصداونهم با سپرده گذاری ۳۰ الی ۵۰ میلیونی ضرر نکنید بعدش حتما میخواهید یک خونه ۶۰ متری طبقه ۲۰ ناکجا آباد بدون ایمنی مثل مسکن مهر تحویل مردم بدهید»

با توجه به جزئیات و شروطی که از این طرح اعلام شده، باید دید که فردا وضعیت ثبت نام به چه صورت خواهد بود و چه تعدادی ثبت نام می‌کنند؟

منبع:اخبار

دانلود ردیاب گوشی دیگران

ردیابی گوشی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *