نحوه ردیابی گوشی از طریق شماره سریال

نحوه ردیابی گوشی از طریق شماره سریال

 ردیابی گوشی از طریق شماره سریال

اگر گوشی شما را دزدیده باشند و یا در جایی آن را گم کرده اید، امکان ردیابی گوشی از طریق شماره سریال امکان پذیر می باشد. شماره سریال یا IMEI یک عدد ۱۵ رقمی بوده که برای هر گوشی موبایل منحصربه فرد می باشد و می توان از آن برای پیدا کردن گوشی گم شده استفاده کرد.

قبل از پرداختن به روش های پیدا کردن گوشی از طریق شماره سریال ، ابتدا به نحوه دریافت imei در گوشی های اندروید و آیفون می پردازیم.

پیدا کردن شماره سریال گوشی اندروید

سریعترین روش پیدا کردن شماره سریال گوشی اندروید شماره گیری کد #۰۶#* می باشد.

hghg

راه آسان دیگر برای پیدا کردن IMEI گوشی این است که ابتدا به قسمت Settings گوشی رفته و سپس About Phone را باز کنید. حال روبروی IMEI شماره سریال گوشی را مشاهده می کنید.

dfd

همچنین در اکثر موارد شماره سریال موبایل رو جعبه آن و همچنین در زیر باتری گوشی درج شده است. اگر گوشی خود را گم کرده اید حتما روی جعبه گوشی را چک کنید و اگر گوشی در دسترس شماست ابتدا آن را خاموش و سپس باتری آن را جدا کرده و در زیر باتری به چک کردن شماره سریال گوشی بپردازید.

gdds

این نکته هم به خاطر داشته باشی

د که اگر گوشی سامسونگ، ال جی، هواوی یا سایر گوشی های اندرویدی شما دو سیم کارته باشد موبایل شما دارای دو شماره سریال خواهد بود.

پیدا کردن شماره سریال گوشی آیفون

پیدا کردن شماره سریال گوشی آیفون علاوه بر گرفتن کد #۰۶#* و یا درج شدن آن در قسمت پشت گوشی، از طریق تنظیمات نیز امکان پذیر است. برای اینکار ابتدا به قسمت Settings گوشی رفته و سپس وارد General و بعد About شوید. حال روبروی IMEI شماره سریال گوشی را مشاهده می کنید.

 

fdffdte

حال در صورت گم یا دزدیده شدن گوشی می توانید به وسیله روشهای زیر اقدام به ردیابی گوشی از طریق imei کنید.

آموزش ردیابی گوشی از طریق شماره سریال
سه روش برای ردیابی موبایل با شماره سریال گوشی وجود دارد. در ادامه با آنها آشنا می شویم.

۱- تماس با پلیس جهت پیدا کردن گوشی از طریق شماره سریال

شاید عاقلانه ترین کار پس از سرقت گوشی هوشمند تماس با پلیس باشد. با پلیس تماس گرفته و شماره imei را در اختیارشان قرار دهید سپس آنها اقدام به ردیابی موبایل با شماره سریال گوشی می کنند.

۲- تماس با مرکز ارائه دهنده خط تلفن همراه

اگر گوشی خود را گم کرده باشید می توانید جهت ردیابی گوشی از طریق شماره سریال با مرکز ارائه دهنده خط تلفن همراهتان تماس گرفته و شماره IMEI را در اختیار آنها قرار دهید تا به جستجو بپردازند.

۳- استفاده از یک نرم افزار جهت ردیابی گوشی از طریق imei

نرم افزارهای زیادی وجود دارند که با نصب روی موبایل می توانند از آنها برای ردیابی گوشی از روی شماره سریال کمک گرفت. شما فقط کافیست شماره imei را وارد آنها کرده تا به جستجو و مکان یابی گوشی بپردازند.

یکی از بهترین این برنامه ها IMEI Tracker می باشد که می توانید از طریق گوگل پلی آن را روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و سپس از طریق این برنامه اقدام به ردیابی گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ، ال جی، هواوی و غیره و همچنین گوشی آیفون خود کنید.

sjhk

همه چیزی که برای ردیابی گوشی از طریق شماره سریال باید می دانستید، در این مقاله به آن پرداخته شد. داشتن شماره IMEI قطعا می تواند زمانی که گوشی خود را گم کرده و یا آن را دزدیده باشند، کمک زیادی به شما کند.

منبع: سایت خلایق

جهت دانلود ردیاب حرفه ای کلیک نمایید

 

4 پاسخ
  1. عبدالحکیم آق
    عبدالحکیم آق می گوید:

    سلام ، نرم افزاری که بتواند با سریال گوشی ، گوشی مفقود شده یا به سرقت رفته را پیدا کند وجود دارد ، بدون دخالت پلیس ، گوشی پسرم خیلی وقت جواب اش آمده ولی هنوز ایرانسل جواب نداده است الان از برج ۵ سال قبل چندین ماه گذشته است ، برای اینکه خودمان بتوانیم محل گوشی رو پیدا کنیم نرم افزار خوبی لازمه است که اینکار را برایم انجام دهد ، آیا وجود دارد ، عبدالحکیم آق

    پاسخ
  2. محمداسماعیل
    محمداسماعیل می گوید:

    خسته نباشید،گوشیمودزدیدن،ولی ریجستری به اسم سیمکارت خودمه واسه همین روزها ریجستری گوشیهامو جداازاون گوشی بایه سیمکارت دیگه انجام میدم،الان میخوام متوجه بشم چه سیمکارتی داره ازگوشیم استفاده میکنه،راهنمایی میخوام،خواهشا

    پاسخ
  3. سعید
    سعید می گوید:

    خیلی راضی هستم از راهنمای شما فقط سریال گوشی من را نخواهد گوگل برای بیشتر من را دچار درد سر کند مرسی از راهنمای شما خیلی کمکم کردین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *