شما می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمندتان موقعیت مکانی خودروی شخصی خود را ردیابی کنید. به این صورت هر زمان که تمایل داشته باشید، قادر به یافتن محل دقیق پارک آن خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند

تصور کنید که بتوانید همواره موقعیت مکانی خودروی شخصی خود را از طریق گوشی ردیابی کنید. این قابلیت می‌تواند در برخی از شرایط بسیاری کاربردی باشد. یکی از شرایطی که این قابلیت به مراتب کاربرد دارد مربوط به زمانی می‌شود که به شهر دیگری سفر کرده باشید و آدرس محل‌های آن شهر را ندانید. با استفاده از قابلیت ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند می‌توانید در هر شرایط، محل پارک خودروی خود را ردیابی کنید. علاوه بر این، استفاده از این قابلیت در شرایط دیگری هم کاربرد دارد که البته امیدوار هستیم هیچگاه برایتان اتقاف نیفتد. این شرایط مربوط به زمانی می‌شود که خدای نکرده اتومبیل شما به سرقت رفته باشد. اگر بتوانید در این شرایط موقعیت مکانی خودروی خود را ردیابی کنید، بدون تردید اتومبیل خود را نجات داده‌اید.

اما چگونه می‌توانیم با استفاده از گوشی هوشمندمان نسبت به ردیابی دائمی موقعیت مکانی خودرو وارد عمل شویم؟ برای انجام این کار روش خاصی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مراتب کاربرد دارد. در این روش باید از یک گوشی قدیمی ثانویه که حتما از سنسور GPS بهره‌مند باشد استفاده کنید. سپس اینترنت سیم کارت آن را فعال می‌کنید و از طریق اپلیکیشن‌های خاصی آن را به عنوان یک “دستگاه” یا “Device” تعریف کنید و از طریق آن اپلیکیشن قادر به ردیابی دائمی موقعیت مکانی آن باشید. بنابراین در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

پیش نیازها

ابتدا و پیش از پرداختن به مسئله اصلی مقاله باید پیش نیازهای خاصی را آماده کنید. این پیش نیازها به شرح زیر هستند:

یک گوشی هوشمند ثانویه: این گوشی باید گوشی هوشمندی باشد که به آن احتیاجی نداشته باشید و آن را دائما در اتومبیل خود قرار دهید. این گوشی باید از قابلیت GPS پشتیبانی کند.
سیم کارتی که اینترنت آن فعال باشد: شما باید در گوشی ثانویه مورد نظر از سیم کارتی استفاده کنید که اینترنت آن فعال باشد. قابلیت موبایل دیتا (Mobile Data) دستگاه و GPS آن باید دائما روشن باشند.

تصوير

اپلیکیشن مناسب: سومین امری که به آن نیاز دارید، یک اپلیکیشن مناسب به منظور ردیابی موقعیت مکانی خودرو محسوب می‌شود. یکی از سرویس‌هایی که در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کرد، سرویس InstaMapper نام داشت که متاسفانه به تازگی منحل شده است. اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متعددی نظیر MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog و غیره بدین منظور موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که نحوه فعال کردن و استفاده از این سرویس‌ها و اپلیکیشن با یکدیگر تفاوت دارد، بنابراین ما قادر نیستیم که یک مقاله، نحوه استفاده از تمام آن‌ها را به شما عزیزان آموزش دهیم. از اینرو برای کسب اطلاعات بیشتر رابطه با این سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

قدم اول: آماده کردن گوشی ثانویه

در قدم اول باید گوشی هوشمند ثانویه خود را آماده کنید. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم این گوشی باید دائما در اتومبیل شما قرار بگیرد تا ردیابی موقعیت مکانی را به طور دائم انجام دهد. توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از اتمام شارژ باتری آن، دائما گوشی را از طریق شارژرهای فندکی اتومبیل به شارژ متصل کنید و هر زمان که قصد پارک خودرو را داشتید، اتصال آن را قطع و گوشی را در محل امنی پنهان کنید تا اگر سارقی اتومبیل شما را دزدید به وجود گوشی به عنوان ردیاب پی نبرد. حال باید اینترنت سیم کارت را در گوشی خود فعال کنید. سپس دو قابلیت GPS و Mobile Data را در گوشی هوشمندتان فعال نمایید. سپس باید وارد مراحل دوم عملیات شوید.

رديابي موقعيت خودرو با گوشي

قدم دوم: راه‌اندازی سرویس و اپلیکیشن ردیاب موقعیت مکانی

در قدم دوم نوبت به راه‌اندازی سرویس یا اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی در گوشی ثانویه می‌رسد. همانطور که پیش از این اشاره داشتیم، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متعددی نظیر MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog و غیره بدین منظور موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال اپلیکیشن MapMe را دانلود و در گوشی ثانویه خود نصب نمایید. یک اکانت در این اپلیکیشن بسازید. در این شرایط گوشی ثانویه شما به عنوان یک دستگاه در آن تعریف می‌شود، اگر این چنین نشد باید با لمس گزینه “Add Device” گوشی خود را به عنوان یک دستگاه جدید برای اپلیکیشن MapMe تعریف کنید.

قدم سوم: ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند

رديابي

سپس نوبت به مراحل نهایی می‌رسد. اگر سرویسی که از آن استفاده می‌کنید به مانند سرویس MapMe امکان ردیابی موقعیت مکانی خودرو از طریق سایت آنلاین را ارائه کند، می‌توانید با استفاده از هر گوشی یا کامپیوتری به سایت اختصاصی آن سرویس مراجعه کرده و پس از ورود به اکانت خود موقعیت مکانی خودرو یا خودروهای مد نظرتان را ردیابی نمایید. همچنین برخی از اپلیکیشن‌های ارائه دهنده این سرویس هم کاربران را ملزم به نصب آن اپلیکیشن در گوشی اصلی می‌کنند. به این صورت شما با نصب اپلیکیشن مد نظر در گوشی اصلی خود قادر به ردیابی موقعیت مکانی گوشی ثانویه که نقش ردیاب اتومبیلتان را ایفاء می‌کند می‌شوید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

منبع:موبايل كمك

دانلود ردياب موبايل حرفه ای