544

دلایلی که باعث هک گوشی می شوند

دلایلی که باعث هک گوشی می شوند

هک شدن گوشی : گوشی های هوشمند همواره این روزها تبدیل به پرکاربردترین ابزاری شده اند که هر یک از ما برای انجام کارهای روزمره، یکی از این دستگاه ها را داریم و می توانیم به کمک آن کارهای بزرگی انجام دهیم و به همین دلیل اکثر ما تمام اطلاعات خود را در این ابزار همیشه در دسترس آپلود می کنیم و بیشتر این ابزار را به عنوان مغز دوم خود می دانیم.

دلایل:
هک گوشی

با این وجود اهمیت این ابزارها را هم اکنون می توان با دید وسیع تری مشاهده کرد چرا که گوشی های هوشمند امروزی بیشتر به عنوان یک کیف هوشمندی هستند که ما اطلاعت خود را در آن ذخیره کرده ایم. از این رو برخی از افراد منفعت طلبی وجود دارند که همیشه قصد دارند به اطلاعات شخصی ما دسترسی پیدا کنند و این طبیعتا می تواند برای انها با سود و منفعت همراه شود و به همین دلیل برای رسیدن به این اطلاعات نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت. !

 

تدتن

 

 

با این حال باید به هر نحو ممکن گوشی های هوشمند خود را با استفاده از ترفندهای مختلف، تبدیل به ابزاری امن برای اطلاعات خودمان بکنیم که باوجود به سرقت رفتن آنها، هیچ فردی قادر به باز کردن و دسترسی یافتن به اطلاعاتمان را نداشته باشد. اما همیشه سرقت اطلاعات بصورت فیزیکی انجام نمی شود، بلکه با ترفندهای خاصی در دنیای امروز انجام می شوند که شاید حتی روح هیچ کداممان از آن آگاه باشد! بله درست خواندید!

جرایم سایبری وجود دارند که هکرها با استفاده از این روش های خاص و منحصر بفرد می توانند اقدام به هک کردن گوشی شما تنها در چند ثانیه بکنند و در نهایت اطلاعات شما در یک چشم بهم زدن هک خواهند شد. در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی مای کنترل با راه های هک شدن گوشی توسط هکرهای ماهر آشنا خواهید شد.

عوامل هک شدن گوشی هوشمند

۱- از وایفای عمومی و رایگان استفاده نکنید

وای فای های عمومی این روزها به میزان زیادی افزایش یافته است و هدف ما از گفتن اینکه به وای فای عمومی متصل نشوید این نیست که همه وای فای های عمومی مخرب هستند و می توانند به راحتی به شما آسیب بزنند و اطلاعاتتان را بدست بیاورند! اما توصیه می شود که تا جای ممکن به وایفای رایگان و عمومی متصل نشوید. چرا؟! دارندگان وایفای های عمومی رایگان، می توانند به راحتی بدافزار یا نرم افزارهای مخرب را به گوشی شما منتقل کنند و در نهایت منجر به هک گوشی شما خواهد شد.

هک گوشی

چجوری گوشی هک میشه

شاید چنین چیزی به ذهن شما خطور نکند!! اما برخی هکرها با اشتراک گذاشت اینترنت رایگان با گوشی یا دستگاه های مربوطه می توانند شما را با یک شبکه مخرب جعلی به دام بیندازند! با این وجود توصیه می شود که حتما از این شبکه های رایگان برای اتصال به اینترنت خودداری کنید و به هیچ وجه متصل نشوید.


۲- از ایستگاه شارژ عمومی استفاده نکنید

شارژ شدن گوشی با استفاده از کابل USB متصل به رایانه عمومی یا ایستگاه شارژ عمومی می تواند اطلاعات دیوایس یا دستگاه شما را به خطر بیندازد!! با این حال توصیه ای که می توان برای رفع این مشکل کرد این است که در چنین مواردی که نیاز مبرم به شارژ شدن گوشی دارید، از شارژرهای بی سیم استفاده کنید که قطعا می توانند نیاز شما را بدون به خطر انداختن داده های گوشی، برطرف کنند.

ترفند هک گوشی

راه های جلوگیری از هک گوشی

شاید چنین چیزی هیچ وقت به ذهن ما خطور نمی کرد! اما افرادی که به دنبال منفعت خود هستند، می توانند با چند متر سیم و خروجی USB گوشی دیگران را به کامپیوتر خود متصل می کنند و تمام اطلاعات را در چند ثانیه متعلق به خود می کنند! این واقعا شوکه کننده بود. همچنین اگر شارژ گوشی شما به تعداد دفعات زیادی نیاز به شارژ دارد، می توانید پاوربانک را از فروشگاه های مربوطه خریداری کنید.


۳- اطمینان از رمزگذاری گوشی

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است برخی از ما مرتکب آن شویم، عدم رمز گذاری گوشی می باشد که اغلب هم در ذهن خود این گونه تصور می کنیم که با این کار روند باز شدن گوش از حالت خاموش تا منو بیشتر خواهد شد و در نهایت اگر شما بنابر دلایل مختلفی اگر گوشی را جای بگذارید، اطلاعات شما به سادگی و بدون هر گونه کار اولیه و سختی در دسترس فرد یابنده قرار خواهد گرفت!

هک گوشی

دلایل هک گوشی

همچنین در صورت باز بودن رمز گوشی، افراد منفعت طلب می توانند با نصب برنامه های جاسوسی از موقعیت شما در هر زمان و مکان و کارهایی که با گوشی هوشمند خود انجام داده اید را رصد کنند! پس رمز گذاشتن بر روی گوشی را به هیچ وجه فراموش نکنید.


۴- از احراز هویت دو عامله “two-factor authentication” استفاده کنید

شاید با این نوع رمز در گوشی هوشمند خود آشنا باشید که بیشتر در شبکه های اجتماعی دیده شده اند! اما این رمز چیست؟! همان گونه که می دانید برای دسترسی به شبکه اجتماعی که با شماره تلفن ایجاد کرده اید، ابتدا شماره تلفن هوشمند خود را وارد می کنید و سپس یک کد یکبار مصرف برای شما ارسال خواهد شد و قادر به اتصال به برنامه مورد نظرتان خواهید بود.

عوامل هک گوشی

 راه های جلوگیری از هک گوشی

اما وقتی از این رمز استفاده می کنید، بعد از وارد کردن رمز یکبار مصرف، رمزی که از قبل تعیین کرده اید را باید وارد کنید تا بتوانید به برنامه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. از این رو امنیت بیشتر و بیشتر خواهد شد و هیچ فردی قادر به هک حساب کاربری شما نخواهد شد. شما می توانید از این رمز برای ایمیل، شبکه های مجازی و اجتماعی و… استفاده کنید.


۵- پیش نمایش نوتیفیکیشن را ببندید

دقیقا یعنی چی؟! برای توصیف این عنوان این گونه می توان گفت؛ وقتی به شما از طریق برنامه های دیگر پیغامی ارسال می شود و گوشی شما در حال قفل است، متن ارسال شده می تواند بصورت کامل خوانده شود! یعنی تمام محتوا هم برای شما و هم برای افرادی که بدون اجازه به گوشی شما دست می زنند، قابل نمایش خواهد بود و از این طریق می توان کارهای زیادی انجام داد!

هک

راه های جلوگیری از هک موبایل

برای مثال همان گونه که در مورد چهارم گفته شد، تصور کنید که گوشی شما به مدت چند ثانیه در دست فردی است که می خواهد شما را هک کند و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند! خب، او ابتدا صفحه مجازی شما را با وارد کردن شماره تلفنتان و دریافت پیامک یکبار مصرف و مشاهده رمز ارسال شده از صفه قفل می تواند به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. از این رو از تنظیمات گوشی پیش نمایش هشدارهای دریافتی را ببندید.


۶- پاک کردن ایمیل های قدیمی

هک شدن گوشی

نحوه جلوگیری از هک شدن گوشی

اگر شما هیچ یک از ایمیل های دریافتی و قدیمی خود را حذف نکنید، قطع یقین مطمئن باشید که تحت هر شرایطی اگر ایمیل شما توسط بزرگترین هکر دنیا نیز هک شود، قطعا یک معدن طلا را بصورت رایگان به به او تقدیم کرده اید چرا که می تواند تمام اطلاعات شما را بدست بیاورد و حتی دسترسی کامل به پیغام های دریافتی شما نیز داشته باشد و رمز و پسورد صفحات مجازی را نیز تغییر دهد!


۷- بر روی لینک های ناآشنا کلیک نکنید

Hack

چرا نباید لینک های کوتاه شده را باز کنیم؟

در حالیکه اکثر ما بر روی لینک های مشکوک و نا آشنا کلیک نمی کنیم، لینک هایی وجود دارند که با استفاده از Bitly کوتاه شده اند که در اصل شما هیچ URL خاصی از آدرسی که وارد آن خواهید شد را نمی توانید ببینید. از این رو توصیه ای که داریم این است که هیچ وقت بر روی این دسته از لینک ها کلیک نکنید چرا که برای مثال وقتی شما بر روی این لینک ها کلیک می کنید، یک بدافزار قدرتمند بدون اجازه شما فورا در چند ثانیه نصب شود و تمام اطلاعات شما را به دیتاسنتر خود ارسال کند!


۸- حتما خارج شوید

این رایج ترین مشکلی است که شاید هر یک از ما با آن روبرو شده ایم! اما چگونه؟! وقتی شما بنابر دلایلی با استفاده از دستگاه دیگری وارد حساب کاربری خود در صفحات مجازی می شوید، طبیعتا برای ورود باید رمزعبور را وارد کنید. با این وجود وقتی کارتان تمام شد حتما توجه داشته باشید که از حساب کاربری خود خارج شوید چرا که احتمال هک شدن اطلاعات شما توسط مالک گوشی وجود دارد.

هک شدن گوشی

دلایل هک شدن گوشی

همچنین درصورت ممکن نیز پیشنهاد می شود که حتی در گوشی خود نیز بعد از انجام کارهای روزمره با برنامه های مختلف، از آنها خارج شوید تا در طی احتمالات متعدد، باز هم هیچ فردی قادر به دسترسی یافتن به اطلاعات شما نباشد.


۹- آپدیت خودکار گوشی

هک شدن گوشی

چجوری از هک شدن گوشی جلوگیری کنیم

اپل و گوگل بطور مرتب هر چند مدت یکبار آپدیت هایی را منتشر می کنند که در طی این آپدیت ها، باگ گوشی شما از بین خواهد رفت و دیگر مشکلی در آینده ایجاد نخواهد شد! با این حال برخی از ما برای اینکه بسته اینترنتی تمام نشود، آپدیت خودکار نرم افزار گوشی را خاموش و غیرفعال می کنیم که می تواند ما را با آسیب های گوناگونی روبرو سازد. به همین دلیل توصیه می شود همین الان آپدیت خودکار نرم افزار گوشی را فعال کنید.


۱۰- در به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود محتاط باشید

هک گوشی

نحوه جلوگیری از هک شدن گوشی

شاید تا به حال برای شما نیز رخ داده است که برای قرار گذاشتن با افرادی که برای اولین بار قصد مشاهده و ملاقات با آنها را دارید، از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال لوکیشن و موقعیت مکانی خود می کنید. اما دست از این کار بردارید!! چرا؟! هکرها می توانند به راحتی با استفاده از موقعیت مکانی شما نیز حتی اقدام به فیشینگ شما نیز کنند. همچنین وقتی برای آنها لوکیشنی خارج از خانه ارسال می کنید، آنها می توانند اقدامن به سرقت از خانه شما کنند!!


۱۱- پیوست های ناشناخت پست الکترونیکی را باز نکنید

دلایل هک

علت هک شدن گوشی

شاید هنوز پیشرفت تکنولوژی برای هر یک از ما هنوز باور کردنی نشده است! اما باید قبول کنیم که گوشی های هوشمند امروزی، همانند کامپیوترهای بسیار قدرتمندی هستند که می توانند اکثر کارهایی که می توان با کامپیوتر انجام داد را با گوشی انجام داد. به همین دلیل توصیه می شود وقتی ایمیل نا آشنا دریافت کردید، حتما و حتما از کلیک بر روی لینک قرار داده شده یا همچنین دانلود فایل موجود در متن پیغام، خودداری نمائید چرا که ممکن است یک بدافزار در گوشی شما با اجازه خودتان نصب شود!!


۱۲- قبل از کلیک بر روی لینک های نا آشنا، دوبار فکر کنید!

هک شدن گوشی

طریقه هک شدن گوشی

ممکن است لینک های بدافزاری که دریافت می کنید، با متنی متفاوت و جذابی مثل «برای برنده شدن ۱۲ گیگ اینترنت رایگان برنامه زیر را دانلود کنید، رازهای ثروتمند شدن در لینک زیر و…» استفاده شده باشد که می تواند مخاطب خود را جذب کند. با این حال تا جایی که ممکن است به هیچ وجه بر روی لینک های نا آشنا کلیک نکنید. اما شما می توانید در منابع مرجعه به راحتی و بدون هر گونه ترس و استرس کلیک کنید و از فایل ها و برنامه هایی که در اختیار شما قرار داده اند، استفاده کنید.

دانلود برنامه هک گوشی دیگران


۱۳- از رمزهای عبور پیچیده استفاده کنید

دلایل هک گوشی

چجوری گوشی هک میشه

برخی از برنامه هستند که برای استفاده از آنها و عدم هک شدن توسط افراد هکر، نیاز به ساخت و اعمال کردن پسورد بسیار قوی بر روی آنها دارید! اما اغلب ما به آنها توجه نمی کنیم و ممکن است از رمز معروف ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ استفاده کنیم!!! این واقعا شوکه کننده است چرا که این رمز به سادگی قابل هک می باشد و هکرها می توانند از آن سوء استفاده نمایند. در رمزهایی که انتخاب می کنید، توصیه می شود که از کارکترهای مختلف استفاده کنید تا هیچ کاربری قادر به هک کردن حساب کاربری شما نشود. به همین سادگی!

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *