هکر

جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل

هک شدن موبایل یکی از دغدغه های کاربران که در حال استفاده از موبایل خود برای انجام امورمالی خود  چک کردن ایمیل و دسترسی به حساب از طریق گوشی های تلفن همراه است و ترس از سرقت اطلاعات کاربری و پسورد های امنیتی کاربر  باشد.

برای جلوگیری از هک شدن موبایل توسط هکر ها  6 مورد بسیار مهم وجود دارد :

اولین مورد که بسیار هم مهم است این است  که برای بازدید از وب سایت هایی که نیاز به ورود نام کاربری و پسورد دارد، از جمله یاهو و ایمیل، گوگل و جیمیل، حساب کاربری فیسبوک و… حتما توجه داشته باشیم که در نوار بالا و قبل از آدرس سایت به جای پروتکل http پروتکل htps درج شده باشد

اگر این چنین نبود ، آدرس را ویرایش کرده و حرف  را به پروتکل http اضافه نماییم. نشانه و شکلک قفل نیز نماد استفاده از پروتکل امن https برای ورود به صفحات نیازمند به شناسه کاربری می باشد.

جلوگیری از هک شدن موبایل

دومین موردی که باید اشاره کنیم این است که هنگام دریافت ایمیل های ناشناس، هرگز آنها را باز نکنید و اگر آن ایمیل نیز به صورت اتفاقی باز شد، بر روی لینک های داخل محتوای آن کلیک نکنیم، زیرا بسیاری از هکر ها به این طریق به گوشی شما و اطلاعات شما متصل می شود.

نکته سومی شاید شما خواسته باشید بازی و نرم افزاری داخل گوشی خود نصب کنید، دقت داشته باشید که حتما آن را از سایت های معتبر دانلود نمایید.

به این دلیل که امروزه یکی از روش های هک گوشی های موبایل از طریق ارائه یک برنامه و بازی به کاربران برای استفاده و نصب می باشد که از طریق آن ویروس های مورد نظر خود را برای به سرقت بردن اطلاعات وارد گوشی شما می نمایند.

3 نکته دیگری برای جلوگیری از هک شدن موبایل

نکته چهارم این نکته بسیار پیش پا افتاده از نطر اکثر کاربران به نظر می رسد آن هم  این موضوع می باشد  که بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ حتما غیر فعال کنیم و از دریافت فایل های نا آشنا از طریق بلوتوث جدا خودداری نماییم.

نکته پنجم شما شاید بخواهید گوشی خود را  آپدیت کنید  تمام سیستم عاملها  از اندروید، ویندوز فون و ISO، فراموش نکنید که این کار را از طریق برنامه Update Manager گوشی خود انجام دهید و هرگز از سایت های ناشناس اقدام به انجام اینکار و یا نصب برنامه ای برای اینکار نکنید. زیرا راحت ترین راه برای هک کردن گوشی شما و به سرقت بردن تمام اطلاعات شما توسط هکر ها از این طریق انجام می شود.

نکته ششم  دراین نکته به این اشاره خواهیم کرد که شما به حساب  بانکی خود می خواهید متصل شوید؟برای این کار حتما این کار را از طریق برنامه های ارائه شده توسط بانک ها انجام دهید و برنامه مورد نظر را حتما از بانک خود دریافت نمایید؛ و از استفاده از برنامه های ناشناس بانکی برای اتصال به حساب خود جدا خودداری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *