هک

معرفی انواع هکر ها و روش های نفوذی و اهداف آن ها از هک

هک چیست ؟ در تکنولوژِی امروز ، عمل هک به معنی نفوذ یک فرد به سیستم رایانه ای بدون اجازه دسترسی به آن، می باشد هکر کسی است که می تواند به سیستم شما نفوذ کند و چنین عملی را انجام دهد.

هکرها دو دسته اند درون سازمانی و برون سازمانی. درون سازمانی، با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد به اطلاعات طبقه بندی شده و یا اطلاعاتی که اجازه دسترسی به آن را ندارد دست یافته و آن را اصطلاحا سرقت می نماید.

هکرهای برون سازمانی بدون داشتن دسترسی،  می توانند از طریق کامپیوترها و شبکه سعی به نفوذ به سازمان کرده و اقدام به سرقت اطلاعات یا ایجاد خرابی در سازمان می نماید.

این افراد متخلف و خرابکار همیشه در ذهن  سارق اطلاعات تداعی می شوند. اما اگرچه  این چنین نبوده است. عمل هک ، همیشه برای سرقت اطلاعات انجام نمی شود. گاهی ممکن است مدیر امنیتی یک شبکه بزرگ،‌خودش نقش هکر را ایفا کند تا از امنیت سیستم های متصل به شبکه اش اطمینان حاصل نماید. هکرها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

هکر

هکر کلاه سفید

هکرهای کلاه سفید درواقع به متخصصین امنیت و شبکه گفته می شود که وظیفه اصلیشان پیدا کردن نقاط ضعف و قوت شبکه می باشد. هکرهای کلاه سفید معمولا استخدام شرکت های امنیتی می شوند، شرکت های مثل مایکروسافت، گوگل و سیسکو دارای بهترین هکرهای کلاه سفید هستند.

هکرهای کلاه سیاه

هکرهای کلاه سیاه دقیقا در برابر کلاه سفید ها قرار دارند و کارشان نفوذ و دسترسی به اطلاعات سیستم های مختلف و از کار انداختن سیستم ها به هر طریقی می باشد. این هکر ها برای این که قدرت برنامه نویسی و دانش بالای خود را نشان دهند، سعی می کنند بیشترین صدمه را به سیستم های موردنظرشان بزنند. نرم افزار های هک مانند نرم افزار هک تلگرام ، هک ایمو، هک اینستاگرام و واتساپ نمونه هایی از کارهای هکرهای کلاه سیاه هستند.

هکر کلاه خاکستری

این هکرها کارهایشان هم همچون نامشان چیزی بین هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه می باشد. یکی از کارهایی که به تازگی این گروه از هکرها انجام داده اند انجام عمل هک بر روی سایت های تبلیغاتی گروهک داعش می باشد. این کار یعنی هک کردن کاری ناپسند است اما از آنجایی که با هدف نابودی چنین گروهکی انجام شده است، کاری پسندیده محسوب می شود.

هکر کلاه صورتی

هکر های کلاه صورتی به هکرهایی گفته می شود که دانش چندانی ندارند و صرفا برای سرگرمی و یا نشان دادن قدرتشان به دیگران، اقدام به هک گوشی و یا کامپیوتر اشخاص آن هم با استفاده از برنامه های هک از پیش نوشته شده می کنند. این هکرها معمولا کم سن تر از دیگر هکرها هستند و بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.

کراکر ها چه کسانی هستند و هدفشان از انجام عمل هک چیست؟

در ایران  قوانینی که مربوط به حق کپی رایت است، رعایت نمی شود، از همین رو بسیاری از ما با واژه کرک (Crack) آشنا می باشیم. کراکر ها در واقع گروهی خاص از هکرهای کلاه سیاه می باشند. کراکرها هدفشان از عمل هک تنها استفاده از برنامه هایی است که برای استفاده از آن ها نیاز به پرداخت پول می باشد. این اشخاص نرم افزارها و برنامه های پولی را به شکلی دستکاری می کنند تا بتوانند به صورت رایگان از آن ها استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *